torsdag 12 juli 2012

Glasrummet

Här kommer några bilder från våret glasrum.

Golvet ska gjutas. Får hjälp av min snälla bror.


 Pardörrarna som min man hittade på blocket. Funderar på att bara tvätta dörrarna.
 Jag gillar den gröna färgen färgen.

En söt skylt som passar perfekt i mitt glasrum, då jag odlar en hel del där.
Trots att rummet inte är färdigt.




Glasrummet under uppbyggnad.

Fina gamla fönster som vi också har hittat på blocket.



Mårbackapelargoner som jag har tagit sticklingar av. Fint med flera.


Här ser ni lite av tegelgolvet som inte är lagt ännu. Det verkar vara mycket jobb med det, så vi får se hur vi gör med golvet.
Teglet är köpt på blocket (ovanligt?) och kommer från en gammal tågstation som brann ner.


Trevlig torsdag mina vänner!

Catrin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar