måndag 9 juli 2012

Egen Chutney

Idag kände jag för att vara lite husmor.
Rabarberna måste ju tas om hand innan det är försent.
Jag hittade ett recept på RabarberChutney som lät gott.


Ingredienser:

500 g rabarber i småbitar
2 rödlökar småhackad
3/4 dl vatten
1,5 msk ättikssprit 24%
5 dl socker
2 tsk salt
2 tsk spansk peppar
6-8 torkade aprikoser
1, 5 msk curry
2 tsk ingefära

Koka ihop vatten, rabarber, lök och ättikssprit i 10 min.
Blanda därefter i resten av ingredienserna och koka i yttrligare 30-40 min.
Häll upp på rena burkar.

Gott att äta till grillat!



Etiketterna gör jag i dansukkers etikettmaskin. Du hittar den på deras hemsida.
Det blir en fin present till en vän i helgen.

Imorgon blir det nog rabarbermarmelad. Någon som har ett gott recept?

Ha en fortsatt skön måndag!
Catrin




2 kommentarer:

  1. Det receptet ska jag spara, lät väldigt gott! Också är det alltid tacksamt med mycket olika rabarberrecept när man har mycket rabarber i trädgården :-)

    Kram, Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Gör gärna det. Jag åt chutney till grillad fläskfilé idag, det var gott.

      Ha en trevlig kväll!
      Kram Catrin

      Radera