tisdag 3 juli 2012

Äckligt!


Förra året när vi kom hem ifrån vår minisemester i Danmark så vår hägg ut så här. Det har den gjort nu i 4 år i rad och det är superäckligt. Trädet är stort och ibland måste man gå under det vilket man helst inte vill göra.



I år var vi hemma när det började byggas "bon", alltså säckar fyllda med larver. Så jag sökte efter botemedel mot detta. Jag hittade denna ask och tänkte att det fungerar nog inte på vårat stora träd, men jag försöker iallafall, något måste göras. 3 liter vätska blev det och jag besprutade vårat gigantiska träd. Nu 10 dagar senare ser jag bara uttorkade "bon" och ingen aktivitet. Jag hoppas nu att trädet kanske får vara ifred i år. Jag tittar väldigt noga varje dag. Detta kanske behöver upprepas så då måste jag vara förberedd.

Ha en bra tisdag på er!
Catrin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar