lördag 6 oktober 2012

Äppelmos


Goddag alla!
 
Idag har jag kokat lite äpplemos på förra årets äpplen som har legat i frysen.
Jag kokade äppleklyftorna och hällde i pyttelite citronsyra och lite socker.
När det hade kokat ihop så tog jag i lite kanel. Mums!
 
Jag sköljer alltid glasburkarna i lite natriumbensoat och varmt vatten. Har fått för mig att det är mindre risk för mögel. Två burkar åker in i frysen.
 
Idag är det en härlig höstdag med lite kyla och sol! Ska ge mig ut och plocka årets äpplen. Kanske blir det en god kaka senare.
 


 

 
 
 
 
 
 
Ha en underbar lördag alla!
 
Catrin

2 kommentarer:

  1. MMMums så gott med hemmalagad äppelmos.:)
    Är första gången jag kikar in till dig.
    Kikar in fler gånger....Ha en skön lördag.Kramiz..:)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du hittade hit.
    Ha en trevlig lördagskväll
    Kram Catrin

    SvaraRadera